Warsztat DIY plus lekcja angielskiego z TM: English around us

dnia

Trendy Mamo, jeśi wciąż nie masz pomysłu, jak zachęcić dziecko do nauki angielskiego, ten wpis jest dla Ciebie! Wypróbuj metodę projektu, za pomocą której pokażesz malcowi (albo i nawet starszakowi), że znajomość języka przydaje się także na co dzień, a nie tylko w szkole! 

Czym jest projekt? Nowatorską formą pracy, opartą na zaangażowaniu dziecka we wszystkie działania, służące poznaniu danego zagadnenia; narzędziem uczącym samodzielności i kreatywności, nastawionym na praktykę i aktywność zamiast na bierne przepisywanie notatki lub słuchanie „wykładu”.

To przedsięwzięcie przeważnie długoterminowe (od tygodnia do nawet kilku miesięcy, w zależności od problematyki), którego efekty przedstawiane są w rozmaity sposób: za pomocą prezentacji-plakatu, filmiku, scenki rodzajowej itp.

Temat. Ja Wam dziś zaproponuję taki:”Angielski wokół nas – English around us”.

Cel. Skupimy się tu przede wszystkim na nabywaniu umiejętności przyswajania nowego słownictwa w wyniku skojarzeń. Chodzi o to, by dziecko, poprzez samodzielną obserwację, dostrzegło obecność języka angielskiego w nazwach: miejsc (np. car wash, Pizza Hut, McDonald’s, supermarket), marek odzieżowych (Big Star, Reserved), produktów spożywczych (fast food, hot dog, cheeseburger, burger, longer, napój 7UP, kawa Tchibo Family Classic), środków czystości (dezodorant lub balsam po goleniu Nivea Man, szampon Head&Shoulders, mydło Dove, pasta do zębów White Sensitive, balsam do ust „lip balm”, błyszczyk), podobnych zwrotach (doctor, bank, supermarket), codziennej mowie (sorry, okay, please).

Materiały dydaktyczne, jakie możemy wykorzystać, powinna cechować różnorodność: komputer, internet, tzw. real-life objects (opakowania po produktach bądź przedmioty z angielskimi napisami, metki, ulotki, zdjęcia), reklamy z gazet, papier kolorowy, flamastry, klej, magnesy na tablicę/lodówkę.

Rekwizyty, takie jak kawa, pasta do zębów, balsam po goleniu, guma do żucia, pomogą Wam udowodnić, że angielski – nawet tu w kraju –  przydaje się w życiu codziennym, że nie jest to tylko i wyłącznie wiedza encyklopedyczna, a praktyczna. To z pewnością zmotywuje, skłoni malucha do dalszych poszukiwań.

Termin przygotowania projektu. W przypadku młodszych dzieci skracamy czas, np. do tygodnia (5 dni zbieramy materiały, w weekend robimy prezentację); starszaki mogą prowadzić dłużej poszukiwania. Ważne, by na początku wspólnie określić, ile dajemy sobie dni na wykonanie zadania.

Prezentacja. Techniki jej wykonania są dowolne! Wszystko zależy od chęci i inwencji. Plakat, pokaz, scenka, wystawa – do wyboru, do koloru.

Powodzenia!

Źródło zdjęć: pixabay.com

 

 

 

 

 

Reklamy

8 Komentarzy Dodaj własny

  1. Super, praca projektowa naprawdę świetnie rozwija – wychodzi poza ramy tradycyjnej edukacji, w szkołach mogłoby być więcej projektów 🙂

    Polubienie

  2. Marta K pisze:

    Świetny pomysł! Masz jakieś przykładowe realizacje? Ciekawi mnie bardzo efekt końcowy w wykonaniu różnych grup wiekowych 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. Klayduia pisze:

    Świetnie! Projekty zawsze rozwijają i zaspokajają ciekawość!

    Polubienie

  4. Ania pisze:

    zawsze lubiłam pracować metodą projektu

    Polubienie

  5. Mayka.ok pisze:

    Bardzo fajny sposób na przekonanie dziecka do nauki 😀

    Polubienie

  6. Vai Bewitched pisze:

    Hmm, to nie dla mnie póki co, bo nie mam dzieci 🙂

    Polubienie

  7. elfnaczi pisze:

    Ciekawy pomysł i na pewno bardziej interesujący dla dzieci niż siedzenie przed książkami czy podręcznikiem z angielskiego. Sama często kojarzę wiele słów właśnie przez taką obserwację, szczególnie tych podstawowych 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Zabawa jest motywująca i aktywizująca, a więc na pewno lepiej zaangażuje dzieci niż zwykłe wypełnianie ćwiczeń…

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s